Då kör vi.... Herrar div.3 tips del 1...!!

Precis som jag utlovat så kommer här och nu mitt tips inför starten av div.3 sörmland Herrar.

Vi börjar med platserna 10-6. OK, då kör vi.....

10.  Oppeby SK

Nykomlingarna från Nyköping gjorde förra säsongen sin bästa någonsin. Men iår får man det lite för tufft i "trean". Man har mycket rutin och mycket "tyngd" :) Men innebandymässigt räcker man inte till.


9.  Björkviks IBK

Björkvik är tillbaka i trean efter bara ett år i fyran. Dock så kommer man inte att röna alltför stora framgångar denna säsong. Dock kommer man att springa sönder ett och annat topplag även denna säsong. Se upp för Alex Bohman och hans zorrofinter.....


8.  Strängnäs IBK

Strängnäs har inför denna säsong tappat Pierre, Söderlund, Bjarnestad, Vidlund till Rockets, dessutom P.G, Lundin och Kalle till Torshälla. Plus att Zäta har slutat. Det är 8 (!!) ordinarie som förvinner från förra årets laguppställning. Det räcker inte i längden. Micke Andersson får dra ett tungt lass och tyvärr så räcker det inte längre än till en 8:e plats i år.


7.  Onyx IBK

Mitt förra gäng tippade jag för ca. två månader sen på en gjuten sistaplats. Men nu har jag ändrat mig och det beror mest på vad som hänt i deras div.1-lag. Man har dock tappat Malinen, Päron och Lindqvist till BK Vingen, dessutom har Jansson, Packe, Emil S och Robin Eriksson flyttats upp i H1. Lägg därtill att Martin Sundberg, Dante, Linus J, Light och Kemal har valt att spela med klubbens div.5-lag. Men man har en hel del ungtuppar som ska bli intressanta att följa. Självklart så kommer Lucas Öijvall vara lagets stora lilla spelare som man bygger allt runt. Även Selander och Tägtström blir viktiga.

6. Nyfors IK

Här hamnar laget som jag vet minst om. Det jag vet är att man tappat sörmlands mest lovande spelare i Tobias Tenglin (mv) till konkurrenten Torshälla. Dit har man oxå tappat Jocke Alfredsson. Men man har ett gäng duktiga gamla stofiler som besitter en hel del innebandykunskap.



Japp, där har ni bottenskicket. Vad tror ni, lämna gärna en kommentar om vad just DU tror....

C ya !!

Kommentarer
Postat av: stofil

håller helt med om bottenlagen. Jag tror det kan bli en hyffsad fight om sista platsen mellan Oppeby och Björkvik. Men björkvik är ett klurigt lag som förmodligen kommer ta en hel del skrällar, precis som du säger, men det ska inte räcka längre än som bäst näst sista plats. Strängnäs hamnar nog där du tippat. Nyfors kommer nog efter onyx, även om onyx tappat mycket folk så har dom kvar Dusseng som vann deras interna skytteliga förra säsongen och så har Öjvall tillkommit plus att dom har ett bra A-lag som det kan komma folk ifrån. Tror att Telge och onyx kommer göra upp om platserna 5-6, om inte Telge har värvat en hel del inför säsongen.

2009-09-22 @ 21:35:32
Postat av: Markus Nilsson

Bra tippat -idiot!! :)

2009-09-25 @ 10:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0