Div.3 forts.

Efter sju sorger och tio bedrövelser så är jag tillbaka med topp 5 i min lilla tippning.
Håll till godo:

5, Telge SIBK

Har tappat en hel drös med lirare, men har istället valt att stsa långsiktigt på deras duktiga juniorer och framför allt deras 91:or. Ett lag som kommer att växa in i serien. Visst man kanske saknar tuffheten, men jag tror inte det finns ngt lag i serien som har så mycket spring i benen. Och i Marcus Lundqvist har man kanske seriens lurigaste "rightare".

4, Telge City
Ett lag som har gjort enorma framsteg de senaste säsongerna. I år har man förstärkt ordentligt med bl.a Christer Persson och Tomas Thorn och Kalle Dahlqvist. Massor med rutin, men det som jag tror de kommer att falera på är att man kör som ett kompisgäng och bara tränar en/vecka. Kommer man ha folk med på bortamatcherna..??

3, Onyx IBS
Ett lag likt Telge med mycket ungt och hungrigt. Man har tappat Richard Nordin och Sebbe Englund men har i gengäld fått Robin Holmgren och Patrik Ohlsson. Med rätt start och med bra uppbackning från div.1-laget så kommer Onyx vara med i toppen. Just det att man har tillgång till div.1 spelarna gör att man har all rätt i världen att sikta högt.

2, Turinge
Det lag tillsammans med Telge City som värvat bäst. Keckman, Jimi Nielikainen är två klasspelare. Nu också med tränare och en riktig stab runt laget kommer att visa sig vara helt rätt väg att vandra. Ett hårt och tufft lag att möta, men måste få ordning på bortaspelet.

1, Strängnäs IBK
Förra året föll man på målsnöret. Det misstaget gör man inte i år igen. Har fått tre juniorer från Rockets som kommer att spetsa truppen yttligare bl.a Jocke Widlund som är sörmlands bästa 91:a. Visst är dem beroende av om Pierre kommer att lira eller ej. Men med den trupp man har så ska det nog ordna sig ändå.

Jaha där kom den.... Vad tycker ni ? Är jag helt väck eller känns det som jag vet vad jag pratar om..=)
Tyck gärna till !

See ya !!

Dagens låt:  We dont need another hero - Tina Turner


Kommentarer
Postat av: Marty

bra cyklat

2008-09-10 @ 17:38:54
URL: http://www.metrobloggen.se/hundkast
Postat av: Rille

Du hojjar alltid lite snet???

hhahahaaahhaaa



2008-11-14 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0