Äntligen premiär..!

Nu på lördag kl:15.00 så är det äntligen dags för våran seriepremiär i div.3 sörmland. Vi möter som jag tidigare skrivit Trosa/Edanö. Vilket för mig är väldigt speciellt.
När jag flyttade till Trosa hösten 1998 så blev jag snabbt involverad i Trosa/Edanö IBK. Jag hjälpte till med deras -86 lag i två säsonger med en av Trosas trevligaste förälder, Bertil Rengfelt.  
Därefter så fick jag förtroendet att leda juniorlaget, som bestod av -84 och -85:or. Det var ett kanonlag med många sköna profiler. Många av dessa grabbar har jag fortfarande jättebra kontakt med än i dag. Sedan så fortsatte tränarsysslan med 88:orna, och sen blev det även ett år med 89:orna för att sen leda fram till att jag tog hand om A-laget då tränarstaben med Conny Svensson i spetsen lämnade tillsammans med 17 spelare. Vi kom ganska toksist i div.2 östar den säsongen....!

Många sköna och mycket trevliga ledare har man lärt känna i trosa genom åren, Robban Schultz, Niklas Wängelin, Jonas Sherp, Conny, Kent Corneliusson och inte minst Björn Öijvall för att bara nämna några...

Och inte minst speciellt eftersom jag inför denna säsong inte kunde/fick vara kvar i Trosa med mina 94:or. Så visst fan är det en speciell match på lördag.

Avslutar med en bild från den gamla goa tiden:


See ya !

Dagens låt:  Dire Straits - Sultans of swing (live)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0