Em-tipset...

Nu så är det dags att tippa lite om EM så här när det endast återstår fyra dagar tills det startar. Många pratar om att det kommer bli en ny skrällseger i år. Jag är dock mer tveksam. Jag tror defenitivt inte på Ryssland iaf. Tror dock mer på Kroatien som spelar en grymt rolig fotboll med snabba omställningar som specialitet. Och dessutom sitter på en riktig kompistränare i Slava Bilic. Han ska tydligen vara grym på att få med sig alla spelare till att dra åt samma håll. Känns som det kan behövas. (Balkanspelare är ju inte direkt kända för att vara lagspelare).

Nej vinnare kommer att bli Spanien. Jag tycker dem har den överlägset bästa backuppsättningen med Puyoul i spetsen. Deras enda möjliga svaghet måste ändå vara mittfältet. Känns inte som dem har den där riktiga generalen. (Trots Fabregas). Spanien slår Portugal i finalen.
Övriga stornationer tror jag kommer att gå långt men inte ända fram. Frankrike känns för gamla och Tyskland är som vanligt ett hatobjekt för alla lag. Italien trodde jag på innan igår. Igår gick nämligen Cannavaro sönder och utan honom har man ingen backgeneral. Holland kommer inte att gå längre än kvarten.

Sverige då ?? Nja, Sverige kommer nog ändå att gå vidare från gruppen, men sen tar det stopp mot Italien i kvarten.

Så här kommer det att gå:

Em:s skyttekung:   David Villa
EM:s assistkung:   Luca Modric
EM:s mest värdefulla:   Carles Puyoul
Bästa Back:   Sergio Ramos
Bästa mittfältare:   Christiano Ronaldo
Bästa forward:   Fernando Torres
EM:s överraskning:   Antonio Di Natale
EM:s bästa supportrar:   Sveriges !
EM:s sämsta:   Pontus Kåmark och Niklas Alexandersson

Nu kör vi..!!

See ya !

Dagens låt: E-type - Campione (bästa fotbollslåten nånsin)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0