Onyx !!

I mitt tycke så är Onyx södermanlands helt klart bäst skötta förening. Man förfogar över en entusiastisk styrelse och en utmärkt ordförande. Man har driftigt folk i Monika och Marcus som sköter det mesta runt Herrlag och Damlag och junispåsarna.

Igår bevisade man återigen att man är sörmlands "flaggskepp" då man arrangerade två elitmatcher i Nyköpings sporthall. Visst var det lite strul med biljetterna, men det var man inte sena med att påpeka själva. Inträdet flöt på alldeles utmärkt. Matcharrangemangen höll oxå bra klass. Inte för mycket ljus, bomber och musik utan bara alldeles lagom. Dock så önskar jag mig en annan speaker än kassör Bjärle. Mitt tips är att ringa Patrik Lidström i Trosa/Edanö....Han är grym !!

Jag känner verkligen att jag gjorde rätt som tog chansen att få representera Onyx. Och tack Onyx för att jag fick chansen.

H2 vann planenligt igår hemma mot ett uddlöst Craftstaden med 7-3 . Men varför åtta backar på bänken...???
Kul att Månsarp vann hemma mot Solfjädern med 9-7 och hjälper till i uppflyttningen till div.1

Trosas herrar åkte dock ut i DM igår kväll mot Tälje City med 4-2. Jag tycker det är dåligt av ett div.3 lag att förlora mot ett div.4-lag. Tälje är tydligen bra.... Men, men..!!
Roligare då att Niklas Andersson gjorde debut i A-laget under lördagen borta mot Björkvik. Niklas är 93:a och han smällde in fyra baljor. Trosa vann med 11-7. Det är coolt !

Onyx H3-lag vann oxå i helgen med 9-6. Bäst på plan var Adam Kjellberg. Han är 91:a....

See ya !!

Dagens låt: Snoop Dogg - Sensual seduction (grym video...)

Kommentarer
Postat av: Selander

Du måste också rapportera att Nykvarn åkte ut mot Värsterås i kvartfinalen, förlora med hela 12-5.. Hur sjukt bra är Västerås egentligen ??

2008-01-28 @ 15:19:23
Postat av: Mr.Miyagi

Synd bara att vi måste dras med den där Tobbe :)

2008-01-28 @ 17:03:50
Postat av: Åhlund

8 backar på bänken?
Man ser bättre ifrån bänken än ifrån läktaren Tobbe! ;-)

2008-01-29 @ 09:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0