En veckas sjukdom !!

Tillbaka på jobbet idag efter att ha varit hemma och legat sjuk. Förskyld och halsont har gäckat mig.

Men i fredags så kände jag mig så pass kry att jag kunde följa med på match med mina junisar. Vi mötte Torshälla borta (11/2 timmes resa) kl.20:30 på kvällen. Vi vann matchen med 6-5 efter att ha legat under med 3-1. Ingen spelare förtjänar beröm. Alla var extremt loja och verkade tro att man kan jogga sig igenom en match i HJ-serien. Men Icke !!

Lördagen tillbringades i Hedebyhallen. Med en rejäl uppladdning med nässpray, halstabletter och fyra koppar java så var det match med P.94 mot Gnesta. Vi loosade med 6-0 efter att ha gjort en kanonmatch. Gnesta är seriens kanske bästa lag och jag tyckte vi stod upp riktigt bra.
Efter våran fight så var det dags för en riktig 6-poängs match mellan Trosa och Onyx i H3 serien. Jag hade för första ggr med junisarna i H3 laget. Så fem st. tog plats i "startelvan". Matchen var riktigt jämn och inte så välspelad, men det var kamp i 60 minuter och det är ju oxå häftigt att se. Jag skulle definitivt inte vilja möta Alex "Båtbyggarn" i Onyx. Shit vad smutsigt han spelar och han spelar precis på gränsen i varje byte. Men samtidigt så sliter han blod i varje byte. En riktigt viktig spelare i Onyx som man hellre har i sitt lag än möter....
Matchen slutade tillslut 5-5 efter att Onyx kommit ifatt Trosa i tredje perioden. Bäst i Trosa var Adam "Linko" Berlind och i Onyx tyckte jag att Oskar Selander var bäst.

Söndagen tillbringades i Södertäljetrakter. Först var det spaning på hungriga juniorer i Wasahallen. Telge tog mot Trosa/Edanö. Jag spanade först och främst på Telges spelare med tanke på Distriktslaget. I en mycket underhållande och bra match så vann tillslut Telge med 8-6 efter att ha slagit in 8-6 målet i tom kasse. Mycket synd om Trosa som var värda en poäng. Man missade bl.a en straff och hade sen ett ribbskott i slutminuten.

Efter Wasa så blev det av till Björkestahallen i Nykvarn för att kolla in Nykvarns junisar spela åttondelsfinal i Juniorallsvenskan. Man fullständigt krossade motståndarna Kungsängen med 12-3 och får nu möta Västerås IBF i kvarten. Det lär bli betydligt tuffare. Värt att notera från åttondelarna i jun.allsv. är att våra banemän i FC Linköping gick vidare till kvarten efter att ha besegrat Engelholm med 6-3 på bortaplan en torsdagskväll i skåne...!!

Ikväll är det sista träffen med HJ17. 45 grabbar kämpar om 26 platser till träningstruppen. Jag har nog mitt lag redan klart, men det gäller att vi alla ledare är överens.

See ya !!

Dagens låt: Twisted Sister - We´re not gonna take it......

Kommentarer
Postat av: ica Stig

DU SKRIVER FÖR LITE OM SNUBBEL CAHARA DIN FAVORIT SPELARE ATT TITTA PÅ:)

2008-01-21 @ 17:31:58
Postat av: Tobbe

Ha ha, jag ska nämna snubbelfot, jag lovar dig Martin...!!

2008-01-22 @ 10:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0