Helgens matcher !!

Tänkte att jag skulle ge mig på ytterligare en tippning av helgens div.3 matcher.
Missflytet som jag hade förra gången måste ju bytas ut....

Onyx IBS - Turinge IBK 6-7
Turinge är ett lag som är starka och fysiskt svåra att möta. Onyx problem ligger som bekant i försvarsspelet. Men detta blir en jämn historia.

Björkviks IBK - Strängnäs IBK 4-13
Björkvik är seriens sämsta lag. Tabeller ljuger sällan. Strängnäs är tillika seriens bästa lag. Klasskillnaden kommer att märkas i målprotokollet..... Lizier stänker in minst fyra(!)

Torshälla IBK - Flens IB 6-3
Torshälla ser ut att ha missat chansen att vinna serien efter en tung förlust hemma mot Södertälje. Här vinner man dock, men tror ändå att Flen som impat mest på mig detta år bjuder upp till kamp.

Nyfors IK - Järna SK 8-3
Nyfors var enormt bra DM-helgen, har man lyckats konservera formen ? Den här matchen vinner man komfortabelt. Järna är helt enkelt för kassa.

Södertälje IBK - Trosa/Edanö IBK 14-7
Känns som detta kan vara omg. stora målkalas. Rockets vräker in mål och Trosas försvar(?) läcker som ett såll. Filip Mbanza och Keckman kommer att ha lekstuga hemma i Wasahallen.


Avslutar med att tippa på Onyx  IBK - Gnosjö IBK i div.2MS. Tror att Onyx tar tag i det som inte funkade förra helgen och kör över de småländska gästerna. Slutresultatet kommer att bli: 12-5

See ya !!

Dagens låt:  Box Tops - The Letter


Kommentarer
Postat av: Gurra

Tobbe, du var rätt nära på björkvik-strängnäs 4-13 blev 3-14. Helt okej!

2008-02-16 @ 13:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0