Skrällafton och P.94:or !

Det var skrällarnas afton i Champions League igår kväll. Marseille gör en jättematch på Anfield och vinner med 0-1. Det var bara det att Liverpool var totalt ointresserade. De spelade inte fotbol som man brukar, med intensitet och hjärta. Mängder av felpass och träben. Riktigt bedrövliga var dem.
Vidare så vann äntligen Olympiakos på bortaplan, detta mot "Mackan" Rosenbergs Werder Bremen med 3-1.  Och Lazio spelade fin fotboll hemma mot Real och lyckades få 2-2. Sen kan vi väl inte undgå gårdagskvällens "snackis". Celtics seger mot Milan med 2-1. Men det man snackade om var det som hände vid segermålet, då en troligtvis lite väl överförfriskad "supporter" sprang in på plan och gav Milans målvakt Dida en klapp på kinden. Oacceptabelt naturligtvis. Men vad f-n håller Dida på med. Slänger sig som om han fått en smäll av självaste Tyson. Blir utburen på bår med Skottlands största ispåse. Snacka om pinsamt !! Nog för att italienarna brukar kallas för primadonnor, meen frågan är om inte Brassarna bör läggas till i den kategorin. Vem minns inte Rivaldos megafilmning i VM-98.

Idag har det varit träning med mitt andra lag, TrosaEdanös P.94:or. Ett skönt gäng med alldeles för mycket annat än innebandy i huvudet. Snacka om kontrast mot mina junisar. Men man minns ju själv när man var 12-13 år att det tränaren sa, var ju inte det viktigaste. Men dem är för sköna iaf.

Sitter och kollar på Uefa-cupen när Helsingborg krossar Heerenveen. 5-0 är ju grymt (dock inte slut ännu)

Ikväll vill jag även se de andra svensklagen ta sig vidare till gruppspelet i Uefacupen. (Kanske inte Bajen, men gärna de andra lagen). Jag tror AIK vinner med 3-1 efter att Obolo gjort två och Rubarth ett......

Dagens låt:  Just idag är jag stark - Kenta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0