Förlust i premiären !

Det blev förlust x2 i helgen. Först i fredags då Onyx HJ loosade mot Nykvarn med hela 7-1. Detta efter att mina juniorer varit helt bedrövliga matchen igenom, (jag orkar inte ens skriva hur dåliga de var).

Sen under lördagen så var det premiär med TrosaEdanös P.94:or borta mot Mariefred. Där fick grabbarna känna på fullplanspress och det var dem inte alls vana med. När vi sen inte har det passningsspel som krävs för att klara av pressen så kunde det bara gå åt ett håll....förlust. Det blev tillslut 9-4 till Mariefred, men vi var nära i tredje att komma ifatt, det stod ändå 5-3 med 8 minuter kvar. En som hade lilla julafton var Simon A i mitt lag, han gjorde nämligen alla fyra målen.

I lördags var jag och såg på TrosaEdanös H3 lag som hade hemmapremiär i Hedebyhallen mot Turinge(Nykvarn). Det blev seger med 8-5 för mitt gamla gäng. Och det var riktigt roligt att se dem unga backarna som Trosa mönstrade. Namn som Philip Auru och Martin Karlsson och Adam Berlind kommer säkert att klara av yttligare en-två divisioner i framtiden. Kul att se att hemmapubliken var tillbaka i hallen igen, var lite si och så under förra säsongen. Men var var bollkastningen?  Nu när man väl står på läktaren så ville jag ju kasta bollar och vinna. Förra säsongen såg det så kul ut....

Under söndagen så var det fotografering i min nya skrud, Onyx hade lagfoto och personligt foto på programmet. Massor av folk var i sporthallen i Nyköping. Kul då det sen var dax för ett på förhand tippat toppmöte i H2 MS, mellan Onyx och Skillingaryd. Nu blev det inte så mycket till match då Onyx körde över de småländska gästerna med hela 8-2. Och än en gång så var det första linan som var flitigast i protokollet. 6/8 mål kom från första-femman. Tycker det är underhållning att få se en Mange Olsson på lekhumör. Och Lucas Öijvall måste vara snabbaste div.2 spelaren, det kan inte finnas någon annan som är snabbare.

Hann även se mitt Arsenal en halvlek, ny vinst och fortsatt serieledning !!

Nu är det dags att slumra in och drömma sött.....

Dagens låt:  Jason Mraz - I´m yours

Kommentarer
Postat av: Chara

tyvär så hade vi inte hunnit skaffa fram priser från trossen,, annars hade vi haft fint pris..

2007-10-08 @ 22:28:20
Postat av: Robin

Och Lövet måste vara en fröjd för ögat att se, när han stänker in svepare från mittplan ;)

2007-10-10 @ 21:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0