Förbjud Zorro nu !!

Satt och kollade på TrosaEdanös P.95:or igår efter våran träning med 94:orna.
Tre grabbar sprang runt och "zorrade" hela uppvärmningen. Jaha, tänkte jag, dem kan väl och får väl "zorra" för sina tränare under uppvärmningen. Men sen när träningen startade med en passnings övning så slog dessa tre unga pojkar bort fyra passningar i rad. Troligtvis p.g.a vinkeln på deras "sticka". Men tränarna gjorde ingenting, utan bara berömde grabbarna och påpekade att det går bättre nästa gång... My ass att det INTE gör tänkte jag tyst.

Detta tycker jag har blivit vanligare och vanligare att man ser smågrabbar stå och zorra på matcher i pauserna och på uppvärmningar.  VARFÖR får inte dessa grabbar höra av ngn vuxen eller kanske framför allt av en A-lagsspelare att det inte är OK att zorra innan man har lärt sig spelet. (Jag tycker iof sig att man ska förbjuda zorro helt och hållet men tror tyvärr att det inte kommer att ske.)  Är det våra tränare runt om i landet som tycker det är vrålhäftigt med zorrofinten för att dem aldrig fick chansen att prova den själv när de var yngre eller är det tränarna som bara är okunniga om innebandy i största allmänhet och bara ställer upp med kommentaren - "Jag är ju bara en förälder som hjälper till" eller vad kan det bero på...??
Nej, ni som är tränare därute, se till att förbjud zorrofinterna för gott. För det är det enda som kommer att hjälpa.
Och se till att berätta för grabbarna att det är viktigare att kunna slå en bra passning och att kunna skjuta ett dragskott och att kunna "båga" in från kanten i stället för att zorra. (Sen att jag avskyr slagskott oxå, det är en helt annan sak =)


Ps. "Mina 94:or får inte zorra, inte ens hemma..!! ds.

Dagens låt:  Prince - Rasberry Beret

Kommentarer
Postat av: Ek

Det borde vara förbjudet i pojkinnebandy.

Men i högre nivåer kan det vara OK.

Jag ogillar skiten, men det är snyggt när nån väl får till det!

2007-11-01 @ 17:37:12
Postat av: Taisto

Förbjud skiten, de blokerar bollen när de zorrar.

2007-11-02 @ 14:42:36
Postat av: Viktor,

Fan skaffa ett liv iställe för att sitta på en jävla blogg och böla.
Låt grabbarna göra vafan dom vill.

2007-11-03 @ 17:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0