Det unga gardet !

Sitter och tänker på att det snart är dax för distriktslaget P.17 att dra igång en ny säsong igen. Det är ett väldigt hedersamt uppdrag jag har blivit tilldelad av förbundet. Är ass.coach för tredje året nu och det har varit två roliga år som passerat.

Första året assisterade jag Loove Ringwall tillsammans med Richard Wellsmo. Vi hade årgången 88/89 till vårat förfogande. Vi hade ett fantastiskt lag med oss till Sundsvall detta år. Av dem som var med där då för två år sedan,  så lirar många i div.2 nu. Onyx H2 har Lucas Öijvall, Anton Appelqvist och Robin Eriksson. Nykvarn har Jonas Wiberg, Patrik Hallberg och Lars Pernbrant och Telge har Kalle Hedengren, Martin Bengtsson och Jesper Serrander + att Peter Nordström spelar i Balrog/Rockets/Botkyrka. Gemensamt för alla dessa talanger är inte bara att dem var i Sundsvall på SM ihop, de är dessutom helt ordinarie i sina klubbar. Och de är dessutom framstående i sina lag, inga dussinspelare direkt.

Förra årets distriktslag innehöll spelare som idag spelar div.3 innebandy och i viss mån div.2. Blir det tvåan för dem nästa år tro ?? Jag hoppas naturligtvis det. Jag tror att dem mycket väl kan puffa bort lite äldre stofiler från våra lokala div.2-lag.

Annars så får man väl ta av sig hatten för IFK "Alla heter Glenn i Göteborg". och gratta dem till sitt första guld på 11 år. Men jag tycker fortfarande inte att dem spelade bäst fotboll i sverige....

Inget europaspel för AIK känns som ett kraftigt misslyckande från Solna-laget. Men man kan ju alltid trösta sig med att dem gjorde den gågna säsongens bästa värvning i Obolo. Shit pommes-frites vilken klasspelare..!!

Tur då att mitt andra favvolag Arsenal fortfarande är obesegrat i premier-league. Hoppas bara att deras hittills så vägvinnande passningsspel fortsätter i att resultera i bra resultat. Det var ju faktiskt si och så med det förra året...

Dagens låt:  Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg


Kommentarer
Postat av: Freddie

D e la klart att blåvitt spelar bäst om de vinner?

2007-11-02 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0