Viktigt med seger !

Ligger hemma och är magsjuk. Känns för jävligt kan jag meddela. Totalt kraftlös och hur hängig som helst. Tur då att man kan tänka tillbaka på en trevlig helg.

Kom till Nyköping i fredags för att först spela korpcup med Dreamteam och sen ha match med junisarna mot Telge.
Fredagen blev lyckad. vi vann vår första match med Dreamteam med 1-0 i Multihallen. Minnet från den matchen är ju annars att jag lyckades få ett nytt smeknamn: "Sitting Bull". Jag lyckades i mitt första byte med att göra en riktig indianare och detta kom att följa mig i hela turneringen. Åhlund var inte sen att ändra mitt namn på hemsidan. Men, men, jag bjuder på den....

Efter matchen blev det full fart till Oxelösund och junismatch. Vi fick slita hårt för att ta tre poäng mot Telge men med en kraftfull avslutning på matchen så lyckades vi vinna med 5-4. Därefter så fick jag äntligen åka till hotellet och ta igen mig. Jag och Marcus hittade dock väldigt fort hotellbaren, där vi avslutade kvällen.

Uppstigning och frukost på Park-Inn vid sju-snåret. Extrem huvudvärk och en ond kropp gjorde att vi lyckades missa vilken hall vi skulle lira nästa match i cupen på. Men ordförande fick rycka ut och rädda oss. Nu blev det torsk med 1-0, men vi gick vidare ändå eftersom grabbarna hade vunnit med 5-0 då jag var på junismatch kvällen innan. Efter detta så for jag tillbaka till hotellet och duschade och åt ännu en frukost(!). Sen blev det stan och kolade in lite julklappar för att sedan dra till Oxelösund och kolla in Onyx IBS-Flen.
Jag fick bevittna H3:s bästa match för säsongen och man fullkomligt körde över Flen. "Påsen" var i kanonslag och hängde fem kassar.

Kvällen avslutades hos min assisterande Kjell -Åke och hans familj. Det var öppet hus och matbordet fylldes med folk. Vi alla hade det trevligt och jag kan lova att jag somnade gott på min madrass.

Ny tidig uppstigning, denna gång för att spela åttondelsfinal i cupen. denna gång i sporthallen. Vi vann med 4-1 efter att stundtals ha spelat riktigt bra. Nu var det dock bråttom igen. Avfärd till Västervik för helgens viktigaste match i jun.allsvenskan. Två timmar buss och en film senare så var vi på plats. Alla såg fokuserade ut och mitt enda bekymmer var vem som skulle stå i kassen. Henke såg lite hetare ut på upvärmningen och då blev mitt beslut mkt lättare.

Västervik spelade med helplanspress och man-man. Detta gjorde att vi hade lite problem. Mest beroende på vårat bolltempo och brist på snack. Men vi var det bättre laget och vi körde över bortalaget med 6-1, sedan Henke spikat igen i kassen. Lite skönt med tre poäng när det var dags för hemfärd.

Vi hade planerat att komma hem precis lagom till seriefinalen i H2. Vi kom fram 20 minuter innan matchstart. Perfekt !! Onyx var riktigt bra denna match och Robban var grym i kassen, detta gjorde att man kunde vinna välförtjänt inför en storpublik i sporthallen.

På  vägen hem till Trosa så började det bubbla i kistan, och nu vet jag med besked vad det var.....

See ya !!

Dagens låt:  Dire Straits - Sultans of swing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0