Veckans tippning !

Då var det dags att ge sig på tippningen för den kommande omgången i div.3 Herrar.
Jag har gett mig den på att få in fler tipstecken denna vecka mot vad jag fick förra veckan.

Onyx IBS - Strängnäs IBK 4-9 (2)
Jag tror att Onyx helt klart är på gång efter förra veckans seger. Men det är inte denna match man ska vinna för att vara ett topplag. Strängnäs är helt enkelt för bra för Onyx. Strängnäs första kedja kommer att trasa sönder oxelösundarnas försvar.

Björkviks IBK - Flens IB 7-8 (2)
En stenhård match mellan två av seriens mest svårbedömda lag. Men jag ger Flen tipstecknet denna vecka efter deras (enligt mig) skrällseger mot Nyfors förra helgen. Fricken i Flen hade tydligen varit grym då, upprepar han det denna helg ?

Nyfors IK - TrosaEadnö IBK 3-7 (2)
Tror att Trosa har fått ordning på torpet nu. Deras försvar har varit bättre än på länge och man verkar äntligen tro på sig själva igen. Robban E var rätt blek förra helgen, det är han aldrig två helger irad !

Södertälje IBK - Turinge IBK 4-5 (2)
Ett starkt Turinge var grymt bra bakåt förra helgen mot Strängnäs. Kan man bara bibehålla formen som är klart på uppåtgående så blir det seger i "derbyt" mot "B-raketerna". Man har enligt mig en av seriens mest lovande spelare i Thobias Johansson som kan vara väldigt bra ibland och väldigt ojämn lite oftare. I Södertälje bör man alltid ha koll på "Kräkman" som alltid brukar producera.

Torshälla IBK - Järna SK 13-2 (1)
Järna saknar Mysen, Ove, Linkan och Roger och Fredde. Har stora problem med folk på sina träningar. Känns som att dem får enorma problem denna säsong. Torshälla är i mina ögon en stor kandidat till förstaplatsen i år.
Många duktiga ungdomar som utvecklas massor varje match.

Jahaja, detta var ju inte så svårt. Någon som tror ngt annat ?? Skriv en kommentar i så fall.
Ciao !

Dagens låt:  Guns N Roses - One in a million

Kommentarer
Postat av: Sjögren

Och inte ett ord om själva coachningen... va faaan e re här för skiiitblogg?
:):):)

2007-11-03 @ 19:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0