Copa América

Har suttit och följt sydamerikas svar på EM, Copa América under ett par nätter. En fantastisk turnering, rent fotbollsmässigt. Det spelas en helt annan fotboll än vad vi är vana vid här uppe hos oss. Tekniken är helt makalös och deras touchär inte vad vi nordbor brukar kalla träben direkt. Brasilien är Brasilien i stora turneringar. Trots återbud från "Den störste" Ronaldinho och "Prinsen" Káká så är Brasilien i final. Dem lyckas för det mesta när det gäller lagbyggen inför stora turneringar. Jag menar vem hade hört att Josue och Mineiro var så bra som defensiva mittfältare. Inte hade jag det iaf.

På "Touren" så är det dem roligaste fighterna mellan spurtarna just nu. Den ena spurtetappen efter denn andra. Är makalöst att man kan cykla så satans fort på upploppet när man kört i 17(!) mil. Och idag så vann han tillslut, "Gutten från Grimstad" Thor Husvold. härligt att se.

När det gäller mitt lag AIK så finns det inte mycket att säga. Ny förlust i veckan. jag blir galen!!  Nu börjar det snart bli dax att prata om kris, fan vi kan ju faktiskt ramla ur. Men, men det är många matcher och poäng att spela om. roligast i allsvenskan just nu är annars att Halmstad är i kanonslag och då främst Dusan Djuric.

Dagens fråga:
När ska Arsenal börja värva ??

Till sist, hur är det möjligt ?


#15 Tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0