Första poängen !

I lördags så var det dax för bortamatch för mina p.94:or. I Eskilstuna !! Känns alltid som den tråkigaste resan. Sen vet jag inte om dem har några halltider på eftermiddagar..? Matchstart för ¨våran del var 11.00.
Hur som helst så hade vi drabbats av tre återbud på kvällen innan. Men det var inget problem, vi gick runt på tre backar och tre kedjeformationer och det funkade ju. Matchen slutade 7-7 efter att vi haft ledningen 3 ggr. Framför allt så ledde vi med 7-6 med tre minuter kvar att spela. Vi blev lite rädda på slutet och vågade inte spela som vanligt. Helt förståligt då detta var första ggr. vi ledde med så lite kvar att spela. Men ändå !! Vår första poäng. Grattis grabbar. Axel bör få lite extra cred. då han smällde in tre kassar från sin backposition. Ett extra plus till Gurra som gjorde sina första kassar denna dag.

I fredags så torskade vi med junisarna mot Flen hemma i sporthallen. Jag börjar nu bli uppriktigt trött på fredagsmatcher. Känns som ett lotteri om vilka som ska vara piggast. Mina grabbar är det ungefär varannan fredag.......  Flen var rappare i tanke och ben denna kväll, men vad skönt att veta att vi har dem i semin i DM. Då kommer det vara annat ljud i skällan...

Så även Trosa torska i lördags. Helt ok med tanke på att man mötte Strängnäs. 11-6 blev det och det var första perioden som fällde hemmalaget. 5-0 till Strängnäs efter den perioden. Resten av matchen var ju hur jkämn som helst. (5-5, 1-1) Bäst i hemma laget var den evigt unge Nicke Sjögräs som gjorde comeback efter sina utflykter med Turinge. (Trosa-Turinge i nästa omg.)

Bärs och plankstek och mer bärs och efterfest gör att jag inte ville veta av söndagen.

Men jag pallrade mig iaf till Hedebyhallen för att kolla in "festfixarn" s debut som tränare för Trosas HJ. Tyvärr blev det torsk mot Hölö/Järna. Båda lagen var kassa...tyvärr !!
Men för oss i Onyx gör det inget. Vi möter "festfixarn" och hans gäng på lördag i Nyköping.

See ya !!

Dagens låt:  Stevie Wonder - Sir Duke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0